wtorek, 10 września
Shadow

Co wpływa na ruch w lokalu użytkowym? Dowiedz się, jak wybrać idealną lokalizację swojego biznesu

Ray Kroc, legendarny założyciel McDonald’s, powiedział kiedyś, że istnieją trzy istotne szczegóły udanego biznesu: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja lokalu użytkowego. Z pewnością w przypadku handlu detalicznego, usług, czy restauracji, lokalizacja firmy jest kluczowa, jeśli chcesz odnieść sukces. Jeśli więc myślisz o otwarciu firmy, powinieneś dokładnie rozważyć lokalizację lokalu użytkowego pod kątem potencjału marketingowego i sprzedażowego. Oto pięć czynników decydujących o wyborze idealnej lokalizacji użytkowego dla biznesu

Obszar, w którym znajduje się lokal

Okolica, w której zostanie zlokalizowana firma, będzie zasadniczo zależeć od rodzaju sprzedawanego produktu, czy oferowanej usługi i klienta, którego chcesz przyciągnąć, dlatego przed wyborem lokalizacji należy przeprowadzić krótkie badanie społeczno-demograficzne. Jeśli jest to produkt luksusowy, bogate dzielnice, czy topowe centra handlowe będą najbardziej odpowiednią lokalizacją. Z drugiej strony, jeśli będzie to restauracja typu fast-food, biznes prawdopodobnie wypali w pobliżu uniwersytetów, centrów handlowych, czy biur, gdzie pełno jest spieszących się klientów.

Łatwość dostępu do lokalu

Dostępność jest ważnym czynnikiem, przy podejmowaniu decyzji o wyborze lokalu użytkowego. Ulice z dużym natężeniem ruchu pieszego, są zazwyczaj najlepszym wyborem, szczególnie w przypadku restauracji i sklepów, ponieważ im większy ruch pieszy na ulicy, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie wejdą do Twojego lokalu. Na szczęście dostępne są lokale użytkowe od dewelopera Warszawa, które znajdują się w strefach o dużym natężeniu ruchu. 

Pobliski parking, stacja metra lub przystanek autobusowy to dodatkowy atut. Nie należy też zapominać, że drobne szczegóły, takie jak zwykła sygnalizacja świetlna lub przejście dla pieszych niedaleko, mogą oznaczać dwa razy większy ruch w lokalu biznesowym niż w innym położonym kilka metrów dalej.

Konkurencja w pobliżu

Lokalizacja firmy będzie również zależeć od stopnia konkurencji. Zasadniczo nie zaleca się oferowania tego samego rodzaju produktu lub usługi, co pobliskie firmy, ponieważ im większa koncentracja konkurentów, tym mniejsze będą marże. I odwrotnie, jeśli firmy nie stanowią bezpośredniej konkurencji, ich obecność zwykle zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, ponieważ obszary handlowe przyciągają więcej klientów. Oczywiście istnieją wyjątki, takie jak sklepy meblowe, które mogą zwiększyć swoją sprzedaż, jeśli są skoncentrowane w tym samym obszarze, ponieważ gdy w grę wchodzi znaczny wydatek, ludzie wolą odwiedzić kilka sklepów przed zakupem.

Projekty urbanistyczne

Przed wyborem lokalizacji firmy warto zapoznać się z projektami urbanistycznymi planowanymi dla danego obszaru. Szczegóły, takie jak wprowadzenie ruchu pieszego na ulicy, zmiana kierunku ruchu, otwarcie stacji metra lub planowana zmiana bezpłatnego parkingu na płatny, mogą mieć istotny wpływ na funkcjonowanie firmy.

Zwróć uwagę, po której stronie ulicy znajduje się lokal

Ludzie mają tendencję do patrzenia w prawo, gdy idą, tak więc biznes zlokalizowany na prawo od głównego kierunku ruchu odniesie większy sukces niż sklep zlokalizowany na przeciwległym chodniku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × dwa =